Uncategorized

בית ספר ביכורה

במסגרת ימי ההתנדבות השבועיים של המכינה, מגיעים החניכים לבי”ס ומעבירים חניכה פרטנית לתלמידים בעלי לקויות למידה, בליווי הצוות החינוכי. כל תלמיד מורגש ובעל נוכחות כיוון שבית הספר מורכב מכיתה אחת בכל שכבה וכך נוצרת אווירה מאוד חמה ומשפחתית. עבודה מיוחדת זו מאפשרת לחניכים הכרות עם אווירה בית ספרית שונה ממה שהכירו עד כה, למידת שפה תרבותית חדשה והתמודדות חדשה ומאתגרת. עבודה מיוחדת זו מאפשרת לחניכים הכרות עם אווירה בית ספרית שונה ממה שהכירו עד כה, למידת שפה תרבותית חדשה והתמודדות חדשה ומאתגרת. בסיום השנה נוצר קשר אישי חזק ומיוחד בין הילדים לחניכים ואנו רואים שיפור ניכר בהישגי התלמידים ובנורמות ההתנהגות היום יומיות.
חניכה מהחניכה מסכמת את שנת ההתנדבות בבי”ס:
“במהלך שנת ההתנדבות למדתי כיצד לא לוותר על אף ילד , למדתי כיצד להיות סובלנית כלפי הילדים, כיצד לאבחן תגובות שאינן שגרתיות באירועים שונים ובעיקר למדתי איך כל אחד מהתלמידים הוא בעל עולם וגוון מיוחד משל עצמו . צוות ההנהלה והמורות הדריכו אותנו כיצד לשמור על שאיפות גבוהות לאורך כל הדרך , לא לוותר ולמצוא את מקור המוטיבציה והאמונה בכל תלמיד ותלמידה לאורך כל הדרך. למדתי שגם אם לפעמים אני לא מרגישה משמעותית עבור הילדים- בסופו של דבר, כל אירוע קטן שנעשה יחד איתם נהפך למשמעותי עבורם.
למדתי עד כמה חשובה הדוגמא האישית מולם, אך בסופו של דבר היחס האישי והתעניינות היא זו שעוזרת להם להתנהל במהלך חייהם, בין כל הקשיים היום יומיים בבי”ס או בבית.
כעת , אחרי שסיימתי את המפגש האחרון בבית הספר אני מבינה עד כמה מיוחד המקום הזה עבורי.”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *