Uncategorized

עידן טכנולוגי

לאורך כל שנה”ל מגיעים מתנדבים לעידן טכנולוגי- מרכז אזורי משותף לפיתוח טכנולוגי, חדשנות חינוכית ותעסוקה שנמצא בעמק המעיינות. למרכז מגיעים תלמידים מבתי ספר ברחבי העמק להעשרה של סדנאות בנושאים טכנולוגיים שונים.
ענבר, מתנדבת בעידן מספרת על החוויה:
“הגענו לעידן טכנולוגי פעמיים בשבוע. כחדשה בעמק, עידן טכנולוגי הצטייר בעיני כמקום שיפיח את הקדמה הטכנולוגית בעמק המעיינות. ואכן כך הוא. הוא פותח צוהר ליצירה מקורית, להתבטאות עצמית ועצמאית- במלוא מובן המילה ובעיני, שובר מוסכמות לכל דבר. הוא מנכיח באוויר את העובדה שאם אתה רוצה, אתה מסוגל. בדר״כ אנו רואים בתחומים אחרים שמייצגים אמירה זו בקלות, אך כאן עידן טכנולוגי תופס מקום בנבחרת. הם מפוצצים את המוסכמה החברתית שכלי הבנייה הם נחלת ׳עולם המבוגרים׳ בלבד. שם ילדים לומדים, מכירים, בוחנים, חושבים, מסיקים ומחכימים בעזרת כל החושים, והאמצעי הוא קודם כל הידיים. המקום, המרחב המעוצב שמעודד מעוף ויצירה וכמובן הצוות, מאפשריםלכל ילד או ילדה, נער ונערה את המקום לפתח ולהתפתח, להתנסות, לטעות, לתקן ובסוף להנות מהחוויה שבעשייה”.
המתנדבים מסייעים בבניית מערכי שיעור/סדנאות במרכז, וכעוזרי מדריך עם קבוצות התלמידים. “פגשנו בילדים ובבני הנוער של העמק, ליווינו אותם בלימוד הייחודי של עידן, וניסינו לפתוח בפניהם דלת חיובית ללימוד טכנולוגי. אחד מהליוויים שהשתתפנו בו היה חונכויות אישיות. זכיתי להכיר קבוצה של בנות אינטיליגנטיות, אשר עשירות בצחוק, אהבה ויצירתיות. הן היו לי להזדמנות להבחין באחר, לפתוח בפניו אופציה להביע את עצמו בביטחון, ולהנות. במפגש חונכות הראשון שלי עם כל חונכות, הצבתי בפניהן את העובדה הפשוטה ביותר של עידן טכנולוגי- כל מה שקיים בתוך עידן עומד לשירותכם. אומנם זו אמירת נאמנות טכנית להצגת המקום, אך היא החדירה בי חזון עמוק עד כמה הכל אפשרי”.
בין התלמידים למתנדבים נרקם קשר מיוחד וארוך, שהגיע לסיומו בסוף שנה כאשר התלמידים נפרדו מהמתנדבים בפרידה מרגשת והעניקו להם ברכות מקסימות שנגעו לליבם של כל המעורבים בעשייה.
מור קרסין, מנהלת המרכז, מספרת על העבודה עם המתנדבים:
“ענבר, נועם, אמיר וזיו הם ארבעת המתנדבים שהיו חלק מהצוות של עידן טכנולוגי במהלך שנת הפעילות שהסתיימה. פעמיים בשבוע, בימי ד’ ובימי א’ אחר הצהריים, הגיעו עם מוטיבציה רבה להוביל עשייה ייחודית במרחבים של עידן טכנולוגי.
במהלך השנה הם רכשו ידע רב בהפעלת מגוון רחב של כלים טכנולוגים והעבירו אותו במפגשים עם ילדי עמק המעיינות והאזור. המפגשים של הילדים עם המתנדבים בעידן אפשרו חונכויות אישיות ובקבוצות קטנות, לפי דרישות בתי הספר וכמלווים של כיתות שהגיעו לשיעורים בעידן כחלק מיום הלימודים שלהם. הם הפכו לדמויות משמעותיות בתוך עידן ולתלמידי בתי הספר.
זו השנה השלישית בה מגיעים אלינו מתנדבים מחיברותא, ומשנה לשנה אנחנו לומדים יחד לעבוד טוב ונכון יותר במשותף. נהנינו מאוד מהעבודה המשותפת, ואנו מאחלים לכולם הצלחה בדרכם החדשה ותמיד נשמח לראותם כשיבואו לעמק”.

One thought on “עידן טכנולוגי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *