Uncategorized

מרכז קליטה – בית אלפא

ליד קיבוץ בית אלפא שוכן החל משנת 2007 מרכז קליטה לעולים מאתיופיה, מטעם הסוכנות היהודית. במרכז הקליטה מתגוררים כ- 400 עולים מאתיופיה, שהגיעו לישראל בשנים האחרונות. המרכז משמש להם בית בשנותיהם הראשונות בארץ, תקופה שבה הם עוברים תהליך של חיבור לחברה הישראלית ולומדים עברית באולפן. במקביל, המבוגרים יוצאים לעבודה והילדים לומדים בבתי הספר בסביבה.
זו השנה השנייה בה חניכי המכינה מגיעים פעמיים בשבוע, בשעות הבוקר ואחרי הצהרים ומשתבצים במערכת העוזרת לנקלטים להתוודע אל הישראליות. הם מסייעים בתרגול העברית, בעיקר בדיבור, עם המבוגרים באולפן ואחרי הצהרים נפגשים עם הילדים והנוער על מנת להיפגש בצורה בלתי אמצעית וללמוד מחניכי המכינה משחקי חברה וקופסה. החניכים לוקחים חלק בהבאת ההוויה הישראלית לנקלטים ומספרים על חוויה מיוחדת ומרגשת ועל קשר מיוחד שנרקם בינם לבין העולים.
רון ברוכיס , חניך במכינת העמק שנה ב’ מסכם את החוויה שעבר:
“להתנדבות הייתי מגיע קבוע בימי ראשון לאורך השנה, ימים שהיו עבורי מלאי משמעות. נפגשנו במרכז עם ילדים בגילאי 10-13 ושמחנו להוות עבורם דמות חבר או אח. התהליך שעברתי עם הילד היה בשבילי מדהים ומלא משמעות. הוא אמנם לקח זמן, אבל זה היה שווה כל רגע. לשמוע אותו משתף אותי על הקשיים שלו במרכז או בבית ספר, לשחק איתו כדורגל , לעשות איתו שיעורי בית או סתם לייעץ לו ולהתאמן היה לפעמים ה”כיף” של השבוע עבורי. לאט לאט ראיתי גם את הילד עובר תהליך , ואפילו לפני כמה שבועות הוא יצר איתי קשר ובשבילי זה היה מאד מרגש לדעת שהוא עוד זוכר אותי ומתעניין”.

One thought on “מרכז קליטה – בית אלפא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *