Uncategorized

בית אורי

בזמן משבר הקורונה החלו חניכי מכינת העמק להתנדב בבית אורי בעפולה. המקום משמש בית עבור למעלה ממאה ילדים, נוער ובוגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. חיי היום-יום בבית אורי מתנהלים ברוח התפיסה האנתרופוסופית לפיהם יש לטפל בכל אדם כאינדיבידואל בריא שכן – ברוח היהדות – “בצלם אלוהים ברא אותו”. מאחורי מעטה המוגבלות מצויה נפש בריאה שתפרוץ בתנאים של סביבה חמה, תומכת ויצירתית. החניכים התאהבו במקום והמשיכו בהתנדבות במקום עד סוף השנה.

עדי הלפר, חניכה במכינה, כתבה במילים מרגשות על החוויה שלה מהמקום:

“רציתי לספר לכם על מקום קסום , ששמו בית אורי, כפר לאנשים מיוחדים שהגישה לגבי הטיפול בדיירים אצלם היא מדהימה. המקום הזה מובל לפי ערך מרכזי של כבוד לכל אדם, פשוט לתת להם את המקום שלהם ורואים כמה זה באמת מתבטא במציאות.

ואני התאהבתי, התאהבתי במקום , בפסטורליות, באנשי הצוות שמשקיעים את הלב שלהם במקום הזה וכל כך מסורים למה שהם עושים. והדיירים פה, פשוט מקסימים אחד אחד. למדתי מהם המון.

בהתחלה אני חייבת להודות שנרתעתי. לראות פעם אחר פעם אדם שגבוה וגדול ממני בהרבה, מתקרב אליי בסקרנות, הרגשתי פחד מכל עובר אורח והייתי בערנות מתמדת. אבל ברגע שהבנתי שבסך הכל הם בני  אדם ועושים זאת  נטו מסקרנות, אז נפרצו לי כל המגננות והתחלתי להכיר אותם מקרוב, והאישיות שלהם כובשת! כל מה שהם צריכים זה חום אנושי, ומאחר שבזמנים אלה הם סגורים בבתים אז כל מה שהם זקוקים לו הוא הרמת המצב רוח. וזה בעצם מה שאנחנו עושות, אנחנו מגיעות לבתים ומצטרפות ללו”ז שלהם ופשוט מנסות להצחיק אותם ולשמח.

הלוואי שלכל אחד הייתה את ההזדמנות להכיר את האנשים המדהימים האלה ולעבור את החוויה הזאת ולהבין שהם אולי צריכים קצת יותר תמיכה מאתנו, וכולנו היינו פשוט מתנהגים איתם רגיל, כי בסך הכל הם לגמרי אנחנו…”

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *