Uncategorized

מכינת מצפן

מכינת העמק דוגלת בחינוך לסובלנות ורגישות כלפי האחר ופועלת לחיזוק  תחושת השליחות והמחויבות של החניכים כלפי החברה וצרכיה. אחד הפרויקטים החברתיים שמובילים החניכים השנה הוא מפגשים של חניכים ממכינת העמק עם חניכי מכינת מצפן, בכפוף למגבלות הקורונה.

מכינת מצפן היא תכנית ההמשך לבוגרים המאובחנים על הרצף האוטיסטי בתפקוד בינוני וגבוה  שמהווה חלק מכיתות נווה שבבית החינוך ‘גאון הירדן דרכא’. בתכנית המכינה הכנה לשירות משמעותי, הכנה לחיי עבודה, ללימודי מקצוע ונושאים נוספים כמו: ניהול עצמי, אזרחות, זכויות, מוסדות בקהילה, תקשורת, ייצוג עצמי, פתרון בעיות, ניהול פיננסי, זוגיות ועוד.

המפגש הראשון השנה התקיים בכיתות נווה בבית ספר גאון הירדן, בו התקיים טקס מרשים לזכרו של יצחק רבין, ולאחר מכן פעילות משותפת בנושא סובלנות. המפגש השני התקיים בחוות עדן, שם נתקלו החניכים במשימות המצריכות שיתופי פעולה הכרחיים  על מנת להתמודד עם משימות כמו הקמת סככה על פי תרשים.

המפגשים הבאים עתידים אף הם להתקיים בחוות עדן המאפשרת הזדמנות להעמקת שיתופי פעולה נוספים בן שתי המכינות השוהות בעמק, כמו טיולים משותפים ופרויקטים ביצועיים נוספים.

17 thoughts on “מכינת מצפן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *